سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] اگر خداوند از نافرمانى خود بیم نمى‏داد ، واجب بود بشکرانه نعمت‏هایش نافرمانى نشود . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 96 بهمن 25 , ساعت 1:4 عصر

دوام و ثابت ماندن رنگ ترموود

در این قسمت می خواهیم برای این سوال پاسخی منطقی بیاوریم:

آیا بین رنگ های تیره و ماندگاری ترمووودها رابطه ی مستقیم وجود دارد؟

در  پاسخ به این سوال باید گفت خیر.

همه ی افراد تغییرات ظاهری محصولات چوبی را پس از در معرض قرار گرفتن در مقابل اشعه ی ماورای بنفش و یا خورشید دراز مدت را مشاهده کرده اند.علت اصلی چنین تغییرات آلودگی ،گردوخاک وگرده است که جایگزین سلول های رنگی چوب می شوند.هیچ یک از  محصول چوبی طبیعی و یا مصنوعی وجود ندارد که با در معرض اشعه ها قرار گرفتن، تغییر نکند .

به نظر می رسد ترموود به مراتب زودتر از سایر انواع چوبی در برابر عوامل خارجی رنگ می بازند.چرا؟

حقیقت این است که در زمان حرارت دهی توانایی چوب برای ماندگاری در مدت زمان طولانی کاهش می یابد .علت چنین امری این است در زمان حرارت دهی تغییرات لینگین چوب در ترکیب با صمغ وشکر به اشعه ی ماورای بنفش امکان تغییر رنگ سطح چوب را می دهد.تغییرات رنگی ترمووود بر عملکرد ساختار چوب در مدت زمان طولانی در مقایسه با سایر گونه هایی که در برابر عوامل خارجی قرار می گیرند ،تاثیر گذار است .

.

 دوام گونه های مختلف چوب ترموها

میزان ماندگاری طبیعی گونه ها به ماندگاری چوب در برابر عوامل مخرب مانند قارچ ها و حشرات وابسته است.گرچه گونه هایی مانند سروهای کوهی ماندگاری بالایی دارند اما چوب ترمو به علت دستکاری انسان در فرآیند ماندگاری بالاتری نسبت به سایر گونه ها دارد

سایر ملاحظات قیمتی به عواملی مانند سختی چوب در هنگام نصب و نیاز به ابزارهای برشی خاص وزمان نصب طولانی و هزینه ی بالای کار باز می گردد.

در سال های اخیر استفاده از تخته های سرو کوهی به سبب برش درخت های کوچک (به سبب داشتن گره های درختی بی شمار و افزایش پوسیدگی چوب )کاهش چشمگیری داشته است.

.

ترمووود

روف گاردن


پنج شنبه 96 بهمن 19 , ساعت 11:59 صبح

ترمووود

ترمو ود


سه شنبه 96 بهمن 10 , ساعت 2:0 عصر

 رنگ های اصلی ترموود پایه آب

پیش از این به شما درباره رنگ های مختلفی که ترموود ها با خود دارند صحبت های بسیار زیادی کردیم.اما در این مطلب برای شما به بررسی یکی از جالب ترین های این نمونه هرنگ ها مپردازیم.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

ترموود در برابر تمامی شرایط جوی مقاوم است اما قبل از نصب نیاز است با رنگهای مخصوص ترمووود یانسن که محصول کشور آلمان بوده و از مشخصه های بارز آن مقاومت در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید و جلوگیری از تغییر رنگ چوب می باشند پوشش داده شده و سپس نصب شوند.

رنگ جزء عملیات تکمیلی درترمووود بوده و از هرگونه تغییر رنگ چوب در آینده جلوگیری می نماید. شرکت رهاوردچوب نماینده انحصاری رنگ یانسن آلمان در ایران بوده و این رنگ تنها رنگ مخصوص ترمو وود با تکنولوژی نفوذ بسیار بالا در آوند چوب می باشد.

در دو نوع  رنگ پایه آب و رنگ پایه روغن بوده  و دارای 600 پرده رنگی مختلف می باشند و این تنوع بالا قدرت انتخاب مشتریان گرامی را افزایش می دهد.

JANSEN تنها تولید کننده رنگ ترمووود در دنیا با تکنولوژی بسیار نفوذپذیر AXP می باشد.

فروش تنها از طریق نمایندگی های رهاورد چوب در سراسر کشور



لیست کل یادداشت های این وبلاگ